Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Citromdiéta

Citromdiéta


A citrom megdöbbentő hatást gyakorol a fogyásra. Ha fokoznád a
benned rejlő életerőt, ha megtisztulnál a méreganyagoktól, valamint megszabadulnál a felesleges kilóktól, akkor harapj citromba!

A méregtelenítés áldásos hatásai

Mielőtt nekiveselkednél a diétának, méregteleníteni kell a szervezeted, ki kell üríteni minden olyan káros anyagot, amely akadályozza a súlyvesztést, úgyszólván be kell indítani az emésztőrendszert. De ez egyáltalán nem böjtölést jelent.

Az elkövetkezendő napokban végy magadhoz természetes ételeket, ezek a víz mellett segítik a méregtelenítést, így a méreganyagok hamar kiürülnek. Pörgesd fel a tisztító procedúrát úgy, hogy naponta több ízben iszol szobahőmérsékletű limonádét.

A limonádé (ez az, amit mindennap el kell fogyasztanod) elkészítésekor keverj össze két evőkanál frissen facsart citromlevet, 3 dl szénsavmentes ásványvízzel és vagy két teáskanál bio juharsziruppal (B-fokozat) vagy egy rúd fahéjjal, majd jöhet egy csipetnyi cayenne-i bors. Ezen kívül kortyolj gyógynövény-, vagy gyümölcsteát, és zöldséglevest. A méregtelenítő nap végén könnyűnek és energikusnak érzed majd magad, nem is beszélve arról, hogy akár fél kg-t is ledobhatsz magadról (függően attól, hogy hány kiló vagy, és milyen a testalkatod).

Vasárnap: méregtelenítő menü

Felkeléskor fogyasztandó ital: egy pohár limonádé
Reggeli (fél órával ébredés után): gyümölcssaláta (eper, málna, szeder,
áfonya, cseresznye), egy alma vagy egy körte, egy doboz natúr joghurt és egy marék mandula.
Tízórai: egy pohár limonádé, egy banán, egy marék napraforgómag vagy
tökmag.
Ebéd: Bab vagy lencse saláta citrommal, ecettel és extra szűz olíva
olajjal készített öntettel.
Uzsonna: egy pohár limonádé, egy adag zsenge, friss zöldség (uborka,
retek, zeller) vagy egy marék aszalt gyümölcs.
Vacsora: grillezett hal citromlével, párolt zöldség.
Egy órával lefekvés előtt: egy pohár langyos vagy meleg limonádé.

 

Hétfői cél: indítsd be az emésztőrendszered!

Hétfőn az elérendő cél, hogy minél több limonádét igyál, a felkeléstől kezdve egészen az ágyba bújás időpontjáig. Csak úgy, mint a víz, a limonádé is kitűnő hatással van a belekre, a méreganyagokat is felszámolja, valamint természetes módon csökkenti az étvágyat is.
Felkeléskor fogyasztandó ital: citromlé és forró víz.
Reggeli: egy tál gyümölcssaláta, joghurt, két evőkanál zab, 3 dl bio-,
vagy szójatej.
Tízórai: 8 szem mandula egy pohár frissen facsart gyümölcslé vízzel
felhígítva.
Ebéd: zöldségleves, szendvics rozskenyérből, reszelt sajttal meghintve.
Uzsonna: két paradicsom és egy kanálnyi krémsajt.
Vacsora: grillezett hal, csirke vagy tofu citromlével és olívaolajjal
meglocsolva (3 evőkanál olívaolaj, egy evőkanál citromlé és fél gerezd fokhagyma), zöld leveles zöldségek wokban megpirítva, szórd meg egy teáskanál szezámmaggal, forró víz és citromlé kísérőnek.

 

Keddi cél: a zsírégetés

Most rengeteg C-vitaminra lesz szükség, hiszen ez az, ami dinamikussá varázsol, erősíti az immunrendszered, és ezen felül ez a vitamin a leghatékonyabb tápanyag a zsírégetés és a fogyás terén is.
Felkeléskor fogyasztandó ital: forró víz és citromlé.
Reggeli: egy buggyantott tojás, 2 szelet teljes kiőrlésű pirítós vékonyan
megkenve vajjal, egy grillezett paradicsom, egy alma, 3 dl szója-, vagy biotej.
Tízórai: 2 friss vagy aszalt sárgabarack, egy kevés sótlan mogyoró,
alma-, és citromlé keveréke.
Ebéd: 3 evőkanál a következőkből: vajbab, csicseriborsó, veteménybab,
ehhez jöhet a paradicsom, amit önts nyakon citromlével, egy teljes kiőrlésű zsemle, egy nagy tányér zöldsaláta metélőhagymával és egy kivi.
Uzsonna: egy kevés eper.
Vacsora: párolt zöldség (paradicsom, csicseriborsó, spenót, krumpli és

barna rizs), grillezett banán, két kocka olvasztott sötét csokoládéval.   

 

Szerdai cél: szabályozd a vércukorszintet!

Erre azért van szükség, mert ez a legjobb módja a felesleges kilók leadásának; ha optimális a vércukorszinted, nincs akadálya a fogyásnak.
Felkeléskor fogyasztandó ital: forró víz és citromlé.
Reggeli: málna és eper összekeverve két teáskanál zabbal és 3 dl tejjel,
két nektarin.
Tízórai: gyümölcssaláta citromlével, 3 dl bio-, vagy szójatej.
Ebéd: meleg babsaláta, teljes kiőrlésű zsemle vékonyan megkenve
vajjal, natúr joghurt.
Uzsonna: egy teáskanál napraforgómag, kis fürt szőlő.
Vacsora: lazacfilé citromlével, amit a süss meg egy nagy adag párolt
zöldség társaságában.

 

Csütörtöki cél: kevesebb cukor, több „jó” szénhidrát

A cukor serkenti az inzulintermelést és fokozza az olyan ételek utáni vágyat, mint a csoki, a keksz, vagy más édességek, viszont ez a sóvárgás alacsony glikémiás indexel bíró szénhidrátokkal kordában tartható, így ezeket mindenképp építsd be az étrendbe.
Felkeléskor fogyasztandó ital: forró víz és citromlé.
Reggeli: banánturmix (keverj össze 3 dl bio-, vagy szójatejet, egy doboz
natúr joghurtot, két kisebb banánt és egy teáskanál mazsolát), két szelet teljes kiőrlésű pirítós vékonyan megkenve vajjal.
Tízórai: magvak és aszalt gyümölcs.
Ebéd: héjában főtt krumpli és egy kevés konzervbab, egy nagy adag
saláta, megszórva egy pici sajttal, egy körte vagy barack.
Uzsonna: zöldség saját készítésű humusszal (csicseriborsó, citrom,
szezámmagos tészta és fokhagyma)
Vacsora: töltött paprika kicsit másképp: keverj össze 4 evőkanál rizst,
két teáskanál diót, felszeletelt metélőhagymát, paradicsomot és 60 g feta sajtot. Vágj félbe egy paprikát, töltsd meg a keverékkel és egy nagy adag párolt zöldséggel tálald. Sült alma fahéjjal megszórva és locsold meg pár csepp juharfasziruppal.

 

Pénteki cél: egyél jó zsírokat!

Noha a zsír bővelkedik kalóriában, ettől függetlenül életbe vágóan fontos a szervezet számára, a titok nyitja itt is az, hogy rá kell lelni a jó zsírokra és csak azokat szabad fogyasztani!
Felkeléskor fogyasztandó ital: forró víz és citromlé.
Reggeli: egy főtt tojás, egy szelet paradicsom ráhelyezve egy szelet
rozskenyérre, fél tucat málna.
Tízórai: egy marék dió, 3 dl szójatej.
Ebéd: pirítós, rajta uborka és lazac, egy doboz joghurt.
Uzsonna: egy barack, egy marék napraforgó mag.
Vacsora: tonhal és édes kukoricás tészta: sós vízben keverj össze hat
evőkanál főtt teljes kiőrlésű tésztát és fél konzerv tonhalat, majd ezután szükség lesz két evőkanál édes kukoricára és egy fél konzerv paradicsomszószra. Melegen szervírozd, mellé fogyassz párolt zöldséget és citromlevet.

 

Szombati cél: egyél természetes ételeket!

Így például teljes kiőrlésű finomságokat, a teljes kiőrlésű búza és az ebből készült ételek lényegesek az egészségmegőrzésben és a diétában sem elhanyagolandó a szerepük, hiszen rengeteg rostot, vitaminokat és ásványi anyagot tartalmaznak. Ezenfelül az is fontos, hogy amit csak lehet, készíts magad, mert akkor biztos lehetsz abban, hogy kiváló minőség kerül a tányérra.
Felkeléskor fogyasztandó ital: forró víz és citromlé.
Reggeli: egy tál friss gyümölcssaláta, natúr joghurt két evőkanál zabbal,
3 dl bio-, vagy szójatej.
Tízórai: egy nektarin, egy marék dió vagy magvak.
Ebéd: egy kis avokádó garnélarákkal, saláta citromleves, olíva olajas és
balzsamecetes öntettel, egy alma.
Uzsonna: egy szelet teljes kiőrlésű pirítós megszórva egy kis reszelt
sajttal.
Vacsora: omlett két tojásból, apróra vágott gombával, 3 evőkanál
reszelt sajttal, mellé párolt zöldség, egy kis banán és egy kevés eper.

 

Vasárnapi cél: gondoskodj az emésztőrendszeredről!

A rossz emésztés létfontosságú tápanyagoktól fosztja meg a szervezet, olyanoktól, amelyek az anyagcseréhez és a súlyvesztéshez is szükségesek. Mit tehetsz ennek kiküszöbölése érdekében? Először is, minden falatot lassan és alaposan rágj meg, hiszen az emésztés folyamata már itt kezdetét veszi. Ezen túlmenően, az ételekből csak mértékkel, ám rendszeres időközönként falatozz, szánj az evésre elegendő időt, és akkor is figyelj oda, mit eszel, ha nagyon fáradt vagy.
Felkeléskor fogyasztandó ital: forró víz és citromlé.
Reggeli: teljes kiőrlésű gabonapehely friss gyümölccsel, magvak és
biotej, egy pohár friss almalé vízzel hígítva.
Tízórai: egy kisebb répa, 3 dl bio-, vagy szójatej.
Ebéd: vegetáriánus pizza: egy egész teljes kiőrlésű kenyeret vágj 10
centis szeletekre, vond be paradicsom szósszal, apróra vágott gombával és zöldpaprikával, egy evőkanál édes kukoricával és egy kis darab, szeletekre vágott mozzarellával. Süsd meg és tálald!
Uzsonna: gyümölcssaláta megszórva napraforgó maggal.
Vacsora: Rizottó (csirkemell, rizs, reszelt sajt, citromlé és
paradicsompüré), gyümölcs.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.